FAQ

Hieronder vind u de meest gestelde vragen. Mocht uw vraag er niet tussen staan, kunt u een email sturen met contactformulier.

Vragen van bezoekers

Hoe vraag ik een toegangspas aan?

U kunt een toegangspas aanvragen via ‘Aanvraag pas’ op deze website.

Is de toegangspas gratis?

Ja, de dagkaart en vaste toegangspas zijn gratis, als u maar aan de vereiste toegangseisen voldoet.

Mijn pasaanvraag is afgekeurd, waarom?

Uw aanvraag voldoet niet aan één van de onderstaande eisen:

  • Uw bedrijfs- of adresgegevens kloppen niet of ontbreken.
  • Uw inschrijving bij de Kamer van Koophandel (voor België/Duitsland BTW) is niet gerelateerd aan de modebranche. Indien dit volgens u wel het geval is, verzoeken wij u een recent KvK-BTW uittreksel te mailen naar receptie@worldfashioncentre.nl.
  • U bent al geregistreerd. U kunt na verlies van uw pas een nieuwe pas aanvragen via receptie@worldfashioncentre.nl.

 

Voor vragen kunt u contact opnemen via 020-5110173 of receptie@worldfashioncentre.nl

Kan ik ook inkopen doen als ik een nagelstudio, schoonheidssalon of vergelijkbare salon heb?

U kunt bij een aantal showrooms accessoires inkopen, mode-ondernemers kunnen uw aanvraag weigeren.

Met hoeveel mensen mag ik op mijn toegangspas naar binnen?

U mag één persoon extra meenemen op uw pas.

Mijn toegangspas doet het niet, wat moet ik doen?

Graag een mail sturen naar receptie@worldfashioncentre.nl en uw bedrijfsgegevens/ KvK nummer vermelden.

Hoe kom ik aan een nieuwe pas bij verlies of diefstal?

Graag een mail sturen naar receptie@worldfashioncentre.nl en uw bedrijfsgegevens/ KvK nummer vermelden.

Is het mogelijk om te oriënteren, zonder KvK-nummer?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. U moet ingeschreven zijn bij de KvK en in het bezit zijn van een geldig KvK-uitreksel.

Hoe kom ik binnen WFC Amsterdam?

Bij de receptie in de centrale hal krijgt u op vertoon van een KvK-uittreksel (branche gerelateerd) en geldige legitimatie een gratis dagkaart. Bezoekers uit België of Duitsland kunnen WFC Amsterdam bezoeken door het tonen van een branch gerelateerd BTW nummer.

Mag mijn hond mee naar binnen?

Nee, WFC Amsterdam is niet toegankelijk voor honden.

Hoelang blijft mijn WFC toegangspas functioneren?

Uw pas blijft functioneren, zolang u ons niet gevraagd heeft deze te blokkeren. Doet uw pas het niet? Meld u zich dan bij de receptie in de centrale hal.

Wat moet ik doen als mijn WFC toegangspas niet meer werkt/stuk is?

U meldt zich bij de receptie in de centrale hal en ontvangt een dagkaart. Voor een nieuwe WFC toegangspas mailt u naar receptie@worldfashioncentre.nl met al uw bedrijfsgegevens en KVK nummer. U ontvangt dan binnen 10 werkdagen een nieuwe WFC toegangspas.

Hoe vraag ik een tweede WFC toegangspas aan?

U kunt een tweede pas aanvragen via ‘Aanvraag pas’ op deze website. Deze moet wel op persoonlijk naam van de nieuwe pashouder aangevraagd worden.

Ik wil graag een bedrijf in het WFC bereiken. Waar vind ik de gegevens van bedrijven in WFC Amsterdam?

Op deze website staan alle telefoonnummers en mailadressen van de bedrijven in WFC Amsterdam.

Vragen over openingstijden en parkeren

Wat zijn de openingstijden van WFC Amsterdam?

WFC Amsterdam is open voor bezoekers van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur.

Is WFC Amsterdam in het weekend open?

WFC Amsterdam is niet open in het weekend, behalve bij speciale evenementen of wanneer u een afspraak heeft met één van onze huurders.

Moet ik betalen om binnen te komen?

Nee, de toegang is gratis, behalve bij evenementen kan er een bijdrage gevraagd worden.

Wat is het tarief van de parkeergarage?

Het tarief van onze parkeergarage is € 2,60 per 50 minuten. Met een maximum van € 18,- per dag. Voor het uitrijden graag eerst uw kaartje afrekenen bij de pinbetaalautomaten. Deze zijn te vinden in de centrale hal en loopbruggen op de 1e etage van toren 1,2 en 3. Contant betaling is niet mogelijk.

Wat is de maximale inrijhoogte?

Parkeren in de WFC Amsterdam parkeergarage is mogelijk voor voertuigen onder de 2 meter. Tussen het gebouw en de WFC Amsterdam parkeergarage (Terheideweg) is parkeren alleen toegestaan voor voertuigen met een hoogte van meer dan 2 meter. In de Kelderstraat is laden en lossen mogelijk voor voertuigen tot 3,6 meter.

Vragen van huurders

Waar moet ik zijn als ik een parkeerabonnement wil?

Neem hiervoor contact op met Marleen van Aarle (020-5110118).

Mijn parkeerkaart van mijn abonnement doet het niet meer. Wat nu?

Lever de defecte parkeerkaart in bij de beveiliging in de centrale hal. Uw gegevens worden genoteerd en u krijgt een melding zodra u de parkeerkaart kan ophalen.

Ik ben mijn jaar-, maand parkeerkaart verloren. Wat nu?

Neem hiervoor contact op met Management (020-5110173).

Ik wil een fietspas. Waar kan ik deze aanvragen?

U kunt een fietspas aanvragen bij het management van het WFC Amsterdam. De fietspas is een pas voor het openen van het hekwerk in Toren 2 (naast postkantoor) voor stalling van fiets en scooter.

Ik wil een extra transponder. Hoe regel ik dat?

Extra transponders (elektronische toegangssleutel) kunt u aanvragen bij het management (via formulier downloaden).

Er is een storing. Waar kan ik dat melden?

Storingen graag melden via service@worldfashioncentre.nl.

Ik ben mijn toegangspas verloren, wat nu?

Meld dit bij het secretariaat van het WFC Management op 2.08.06. Daar wordt ter plekke uw nieuwe WFC pas aangemaakt tegen de huidige kosten voor een verloren WFC pas.

Mijn parkeerkaart ben ik kwijt wat nu?

Meld dit bij het secretariaat van het WFC management op 2.08.06. Binnen 2 werkdagen kan u deze ophalen tegen de huidige kosten voor een verloren parkeerkaart.