<< Nieuws

WFC Amsterdam in vakblad Tred

WFC Amsterdam

“WFC Amsterdam (World Fashion Centre) is dé ontmoetingsplek voor de nationale- en internationale mode-industrie. Meer dan 300 bedrijven en 850 merken zijn gehuisvest in het WFC Amsterdam en er bestaat geen enkele fashion-locatie van deze allure in Europa waar modemerken, winkels en groothandel elkaar ontmoeten, de nieuwste modetrends uitwisselen en zakendoen. Alles draait bij ons om inspiratie”, vertelt commercieel directeur Robbert-Jan Bosch van het WFC Amsterdam. “En juist omdat we hier in het WFC Amsterdam die mix aanbieden van mode, schoenen en creativiteit in alle vormen en maten is het dé locatie om inspiratie op te doen. We hebben tientallen schoenenmerken onder één dak, naast honderden fashionlabels en accessoire-merken. Heel veel modemerken combineren hun mode met schoenen op basis van de huidige trends. Dat kunnen schoenen zijn van eigen label, maar ook zie je dat er in de showrooms van onze huurders zelfstandige schoenenmerken gepresenteerd worden naast modelabels. Dit alles geeft een uitstekend beeld van wat er speelt in de modewereld. Op dit moment, maar ook in de toekomst: wat zijn de laatste trends in fashion? Je vindt bij ons dus een directe link tussen mode en schoenen: wat zijn de trends? Hoe combineer je schoenen en fashion? Wat is de visie van de fashion-industrie? Dergelijke trends bieden inspiratie en geven een bredere kijk op wat je de consument kunt adviseren. We bieden in het WFC Amsterdam datgene aan wat in de markt speelt en dat is een perfecte reden om naar het WFC Amsterdam te komen om inspiratie op te doen en in te kopen!”

 

Meer dan Fashion

Daarnaast heeft het WFC Amsterdam nog een troef in handen, want er zijn meer bedrijven gehuisvest dan louter ondernemers in de mode, schoenen, bijouterie en accessoires. “We hebben ook creatieve studio’s in huis, en ontwikkelaars van digitale oplossingen voor de modebranche. Het is gaat dus niet alleen om fysieke artikelen maar ook om serviceverleners en ontzorging. WFC Amsterdam is dus veel breder dan alleen agenturen of merkenshowrooms. Extended fashion, dat is meer de technische ondersteuning, de dienstverleners aan de fashion branche, zoals fotografen of ontwikkelaars van online showrooms, maakt daar beslist ook onderdeel van uit. Exposar bijvoorbeeld, realiseert digitale contant voor je website die heel vernieuwend is. Afgelopen twee jaar zijn we bezig geweest om zoveel mogelijk de fashion ondernemers te concentreren in WFC Fashion (Toren 1). Veel showrooms zijn vernieuwd, waardoor het een plezier is voor detaillisten om in te kopen en inspiratie op te doen.”

 

Evenementen

“Daarnaast biedt het WFC Amsterdam ook evenementen, inkoopdagen en beurzen. Zo zijn we bezig met de Mode Inspiratiedagen en het realiseren van een Fashion Experience Wall, waarin detaillisten afwisselend een podium krijgen. Verder hebben we The Ice Mirror, dat is een interactieve touchless spiegel, die online en offline retail met elkaar verbindt via QR codes en mobiele telefoon. Dit alles om nieuwe technologie te verbinden met onze ondernemers. We kijken hier dus naar mode als meer dan kleding alleen. Mode is veelzijdig: het omvat ook accessoires, schoenen, tassen… En: fashion is ook kunst & cultuur, want fashion is een uitingsvorm, net als kunst. Daarom krijgt dat ook een plek.”

 

Openingstijden

WFC Amsterdam is (ook in deze corona-tijd) open voor bezoekers van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur. In het weekend zijn een aantal showrooms geopend. Neem vooraf contact op met de showrooms die u wilt bezoeken. Naast alle aanwezige modemerken heeft WFC Amsterdam ook een mini-supermarkt, twee restaurants, een geldautomaat en een enorme parkeergarage om het bezoekers zo makkelijk mogelijk te maken.

 

Toegang

De toegang tot het WFC Amsterdam kunt u aanvragen via de website als u via een KvK-uittreksel kunt aantonen dat u handelaar bent in textielgoederen, kleding of daaraan verwante artikelen.

 

Bron: www.vakbladtred.nl

 

.