SCAN TO BUY X THE ICE MIRROR POS @WFC
In het World Fashion Centre Amsterdam draait het eerste e-commerce concept van The Ice Store – Scan to buy – in de vorm van een paskamerspiegel. In de spiegel wordt het lookbook van de winkel gepresenteerd, met een QR code. De paskamerspiegel wordt zo een point of sale.
Scan to buy maakt het mogelijk een directe link te maken tussen een product op reclamefoto of video en hetzelfde product in de webshop. Nu nog moet de consument het product uit een reclame uiting onthouden en thuis opzoeken. Met Scan to buy bereik je rechtstreeks het product in de webshop. Slechts met behulp van de mobiele camera en het scannen van de QR code. Deze oplossing is de ontbrekende sales en marketing tool in e-commerce, het verlengt het conversiemoment en geeft de consument extra informatie over het product.
Nieuwe betekenis aan winkelconcepten
Dit product is een eerste van een framework platform voor e-commerce retail dat The Ice Store op de markt brengt. De online to offline retail en e-commerce concepten brengen nieuwe mogelijkheden met zich mee in customer engagement, de klantbeleving. Met behulp van digitale schermen en spiegels wordt het mogelijk een nieuwe betekenis te geven aan winkelconcepten en aan upselling en cross selling. Zo kan een pashokje uiteindelijk een verkooppunt worden, waar je ook nog eens virtueel je kleding kunt passen. Schermen in de winkel maken de gehele collectie zichtbaar, terwijl items gekocht worden met een augmented reality app (waarmee beelden worden toegevoegd door de computer) in de webshop of in de metaverse en thuis worden bezorgd. Een pop up shop met schermen en spiegels kunnen helpen een winkel of verkooppunt op te zetten in een ander land. Hiermee kan een concept worden uitgeprobeerd tegen relatief lage kosten.
Achtergrond en extra informatie over Scan to buy en The Ice Store
Het concept in de uitvoering van een paskamerspiegel is een co-productie van The Ice Store en partner Oled Mirror TV. The Ice Store combineert de expertise van samenwerkende partners onder andere op het gebied van digital signage – proposities met zowel hardware, software als concepten. Mobiele oplossingen moeten in onze visie consistent zijn met O2O, online to offline en vice versa. Voor dit soort oplossingen zijn Know your Customer en Know your Product van belang.
Het O2O business model
Leidend in de transitie van e-commerce van online naar offline, is het O2O model. In O2O is het online aanbod zichtbaar op locatie (on site) met behulp van hardware. Aan de andere kant maken traditionele retailers de beweging in de omgekeerde richting offline naar online met nieuwe inspirerende oplossingen. Centraal staat een gedegen visie en strategie ten aanzien van retail, KYP (know your product) en KYC (know your customer), om deze te combineren in een breder perspectief waarbij tentoonstellingen, catwalks en andere shows entertainment kunnen bieden. Een plek waar je zijn moet, om elkaar te ontmoeten en om te ontspannen, en met eigen media oplossingen als videoclips, narrowcasting en tv. The Ice Store concepten kunnen bijdragen aan het herontwerp en herpositionering van verkooppunt en winkelgebied of van showroom naar winkel naar consument met onze gedegen kennis in technologie, retail en payments. Hiervoor onderzoeken wij ook de mogelijkheden met de barcode en Internet of Things.
Contact
Geïnteresseerd in e-commerce oplossingen voor showrooms of groothandel? Neem contact op met Yvette de Koste, ydekoste@theicestore.nl.