T +31 (0)20 511 01 73

  • Nederlands
  • Engels
WFC BNR

BNR Radio interviewt Marianne van der Linden

WORLD FASHION CENTRE ZIET ABRAHAM

Het World Fashion Centre is al 50 jaar een begrip in de mode-industrie. Niet alleen Nederlandse maar zeker ook de internationale spelers in de mode weten hun weg naar het complex te vinden.

 

World Fashion Centre bestaat 50 jaar’Het World Fashion Centre is een bedrijvenverzamelgebouw, een bron van ondernemerschap en creativiteit, waar de mode de verbindende factor is’, zegt Marianne van der Linden-Peetsold, sinds acht jaar algemeen directeur van het WFC. En het is een kweekvijver voor nieuwe talenten. Er zijn zo’n 600 tot 800 merken aan het centrum verbonden.

 

Het WFC laat niet elk bedrijf binnen, er wordt altijd gezocht naar synergie, legt Van der Linden uit: ‘Dat is de kracht van het World Fashion Centre, dat er veel factoren zitten, die verbonden zijn met de merken’. Startende ondernemers zijn daarbij ook van harte welkom.

 

Groter dan we denken

Van der Linden denkt dat we wat betreft de mode niet alleen maar het kleine zusje zijn van Parijs of Milaan, maar dat we uiteindelijk groter zijn dan we denken. ‘We doen het wel heel goed, ook wat ik hoor van onze huurders, dat de Nederlandse markt het eigenlijk veel beter doet dan bijvoorbeeld de Duitse markt, waar vaak weer de basis ligt van merken die in het World Fashion Centre gehuisvest zijn.’

 

Feest

Voor het vijftigjarig bestaan wordt een groot feest georganiseerd, vertelt Van der Linden. ‘We hebben een heel mooi koffietafelboek gemaakt, daar zijn we meer dan een jaar mee bezig geweest, met een overzicht van 50 jaar World Fashion Centre, maar ook met een blik op de toekomst.’

 

LUISTER HET HELE INTERVIEW

.